logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۰۲۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معرفی کتاب؛

بازی آغاز شده

بازی-آغاز-شده-
در کتاب بازی آغاز شده، روش‌های شناخت و تحلیل بازی‌های کامپیوتری را مطالعه می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در جهان امروز بازی‌های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی مبدل شده‌ است.

بیشتر بخوانید

صنعت بازی، درآمد بالایی داشته و بخش مهمی در میان صنایع دنیا را دارد. جایگاه خوب این صنعت موجب شده، وارد میدان رقابت با صنعت سینما شود. 

محمدحسن یادگاری کتاب بازی آغاز شده را با برداشتی از، چرخه رسانه‌ای که شامل سه حوزه تشکیل‌دهنده اعم از «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه» نگارش کرده‌ است.   

همین که حس بودن در جایی را می‌کنیم، «حضور» در آن‌جا معنا پیدا می‌کند. این امر با تکنولوژی‌های رسانه‌ای هر روز بیش از پیش ممکن می‌شود؛ مثل ویدیوکنفرانس، گفتگوهای اینترنتی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، جراحی‌های هم‌زمان و... . در مواجهه با بازی‌های کامپیوتری هم «حضور» حسی است که بازیکن در محیطی مجازی آن را تجربه می‌کند.   

حضور در جهان بازی آن‌قدر جدی می‌شود که برای لحظاتی بازیکن، که تمام حواسش به بازی است، گذشت زمان را فراموش می‌کند و از یاد می‌برد که در کجای جهان واقعی قرار گرفته یا اینکه امروز غیر از بازی کردن چه کارها و وظایف دیگری را برعهده دارد. 

حس حضور در جهان بازی همان «حسِ کندگی» از جهان واقعی است. این کندگی می‌تواند به دلیل کم‌کردن استرس، رها کردن ذهن از دغدغه‌های روزمره، فروخوردن خشم، فرصت فانتزی‌سازی و خیال‌پردازی ذهن، استراحت به جسم و ذهن یا هر چیز دیگری باشد.  

مولف: محمدحسن یادگاری ناشر:سوره مهر سال چاپ: 1399 تعداد صفحات:228

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر